Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Publikacje promocyjne
(4)
Albumy i książki artystyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(1)
Autor
Kaźmierczak Małgorzata (1979- )
(2)
Andrzejewski Piotr (anglista)
(1)
Balińska Mariola
(1)
Bohdanowicz Maciej
(1)
Figiel Joanna (1985- )
(1)
Gagacki Jan
(1)
Gauger Soren A. (1975- )
(1)
Gieraga Aleksandra
(1)
Guzowska Marzena Beata
(1)
Głogoczowski Jan
(1)
Iwański Mikołaj Arkadiusz (1979- )
(1)
Jadczuk Aleksandra (1974- )
(1)
Jasińska Karolina
(1)
Kornacki Jacek (1964- )
(1)
Kubiak Piotr (1976- )
(1)
Kwapiński Marian (1947- )
(1)
Kwaśniewska Jolanta (1955- )
(1)
Lewandowski Roman sztuki piękne
(1)
Marciniak Janusz (1954-)
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Mierzwa Piotr tłumacz
(1)
Mojsak Łukasz
(1)
Mrzygłodzka Anna (1986- )
(1)
Nieczyporowski Roman
(1)
Pietrek Tomasz
(1)
Purc-Stępniak Beata
(1)
Rogucki Jacek (1966- )
(1)
Ryłko Patrycja
(1)
Sacharczuk Bożena (1972-)
(1)
Strożek Przemysław (1983- )
(1)
Sylwestrowicz Arkadiusz (1971- )
(1)
Waras Mariusz (1978- )
(1)
Wincencjusz-Patyna Anita (1971-)
(1)
Witkowska Ania (1978- )
(1)
Wołodźko Agnieszka (1961- )
(1)
Wrzesiński Marek
(1)
Zdanowicz Maciej Henryk (1982-)
(1)
Zelmańska-Lipnicka Anna
(1)
Zielińska-Głowacka Agata
(1)
Łuniewicz Bartłomiej
(1)
Świeszewski Maciej (1950- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Temat
Malarstwo polskie
(4)
Wystawy sztuki
(4)
Akademia Sztuk Pięknych (Gdańsk)
(2)
Artyści polscy
(2)
Sztuka
(2)
Tematy i motywy
(2)
Adorno, Theodor W. (1903-1969)
(1)
Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego (Łódź)
(1)
Akademie sztuk pięknych
(1)
Artyści
(1)
Benjamin, Walter (1892-1940)
(1)
Ceramika
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Czaszka
(1)
Estetyka
(1)
Filozofia
(1)
Fotografia europejska
(1)
Gdańska Galeria Miejska
(1)
Igrzyska olimpijskie
(1)
Konkursy i festiwale artystyczne
(1)
Konkursy studenckie
(1)
Lipnicki, Sławomir (1972- )
(1)
Liternictwo
(1)
Litery
(1)
Lyotard, Jean-François (1924-1998)
(1)
Malarstwo ścienne
(1)
Malarze polscy
(1)
Modernizm
(1)
Muzeum Sportu i Turystyki (Warszawa)
(1)
Nazizm
(1)
Oddział Hematologii i Onkologii Dziecięcej (Akademickie Centrum Kliniczne - Szpital Akademii Medycznej w Gdańsku)
(1)
Ogólnopolski Studencki Konkurs Malarski im. Wojciecha Fangora
(1)
Piękno
(1)
Popielnice
(1)
Portrety trumienne
(1)
Postmodernizm
(1)
Pracownia Malarstwa Ściennego i Witrażu (Akademia Sztuk Pięknych ; Gdańsk)
(1)
Publicystyka polska
(1)
Sensualizm
(1)
Socjologia sztuki
(1)
Sportowcy
(1)
Szkolnictwo wyższe artystyczne
(1)
Szkło artystyczne
(1)
Szpitale dziecięce
(1)
Szpitale kliniczne
(1)
Sztuka europejska
(1)
Sztuka polska
(1)
Sztuka sepulkralna
(1)
Sztuka włókna
(1)
Tkaniny artystyczne
(1)
Vanitas
(1)
Znajomi znad morza (grupa artystyczna)
(1)
Zwłoki
(1)
Śmierć
(1)
Życie artystyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Gdańsk (woj. pomorskie)
(2)
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Album
(3)
Esej
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Broszura
(1)
Katalog wystawy
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacja pokonkursowa
(1)
Rzeźba polska
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(6)
Historia
(4)
Filozofia i etyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne S.70 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Możliwości, jakie dają techniki cyfrowe w zakresie projektowania, animacji i obróbki obrazu, przenikają poszczególne dyscypliny sztuki, poszerzając wachlarz technologiczny środków wyrazu, co powoduje, iż granice między nimi są relatywne i ruchome. Najlepszym dowodem jest rozwój sztuki włókna. Klasyczne pojęcie tkaniny, kojarzonej z warsztatem tkackim, jest dziś pojęciem wyłącznie historycznym. Eksperymentalne doświadczenie studentów, sięgających po tkaninowe medium dowodzi, jak inspirująca może być to przestrzeń badawcza dla poszukiwania własnych rozwiązań z pogranicza malarstwa, rzeźby, architektury czy wzornictwa. Interdyscyplinarność jest znamienna dla tych poszukiwań, ale też zjawiska przenikania się sztuk i wzajemnych inspiracji są znakiem współczesnej kultury wizualnej. Wszystkie zaprezentowane prace powstały poza krosnem w różnorodnych technikach autorskich, które sprowadzały się do nadrzędnej idei scalania na różne sposoby materiałów giętkich i naturalnie włóknistych lub o włóknistości im nadanej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne M.39 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 457 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne C.38 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne W.51 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne A.27 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomysłodawcami prezentowanej w Zbrojowni Sztuki wystawy są artyści z wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku – Teresa Miszkin i Zbigniew Gorlak. Podczas wstępnych rozmów o kształcie wystawy obecny był nieżyjący już malarz, poeta, historyk i krytyk sztuki Jerzy Kamrowski. Artysta swoje refleksje na temat nieuchronności przemijania i śmierci pozostawił w tekście Fête funèbre, który stał się poetyckim i filozoficznym manifestem, punktem wyjścia w budowaniu koncepcji wystawy. Na wystawie zaprezentowali swoje prace artyści związani Akademią Sztuk Pięknych w Gdańsku oraz innymi uczelniami artystycznymi w Polsce, tworzący w kraju i za granicą: Andrzej Awsiej i Jolanta Kabala (praca dedykowana prof. Witosławowi Czerwonce), Zbigniew Bajek, Beata Ewa Białecka, Mariusz Białecki, Witosław Czerwonka, Krzysztof Gliszczyński, Zbigniew Gorlak, Katarzyna Józefowicz, Anna Królikiewicz, Jerzy Kamrowski, Jacek Kornacki, Lech Majewski, Janusz Marciniak, Teresa Miszkin, Jacek Rykała, Marek Wrzesiński oraz Jacek Zdybel. Poprzez pryzmat własnych doświadczeń w różny sposób odnoszą się oni do tematu przemijania – wskazują na nieuchronność upływu czasu, destrukcję i zmianę ludzkiego ciała, akcentują stratę bliskiej osoby, ale również sięgają w obrazowaniu śmierci po język metafor i symboli. Celem wystawy Fête funèbre jest skonfrontowanie różnych postaw artystycznych i ukazanie, z jak odmiennych perspektyw mogą przedstawiać temat śmierci współcześni twórcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne F.51 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fragment wstępu: "Poniższy tekst ma za główny cel analizę twierdzenia (oraz stojącej za nim argumentacji, często o normatywnym wydźwięku) o "przedawnieniu" piękna, (co nie wyklucza ostrożnych zaledwie sugestii dotyczących ewentualnej rehabilitacji i "aktualizacji" tego pojęcia wobec artystycznych awangard XX wieku). Jednak jego centralnym tematem są argumenty przemawiające za tezą głoszącą wyczerpanie się potencjału piękna w sztuce".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 190 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fragment katalogu: „Modne są dziś wystawy autorskie, zwłaszcza jeśli są organizowane przez zawodowych kuratorów. Nie są one, ogólnie rzecz ujmując, odzwierciedleniem oryginalnej koncepcji własnej artystów ani ich dorobku. I nie chodzi tu tylko o ich fizyczną prezentację, ale o pytania i wątpliwości, które pojawiają się w ich pracach, a dotyczą postawy autorów wobec świata. Takie ekspozycje bowiem bardziej odzwierciedlają świadomość, poczucie estetyki, stosunek wobec sztuki o otaczającej rzeczywistości samego kuratora niż artystów, których prezentują(…)”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne A.63 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tłem zebranych esejów i wywiadów jest nie tylko gentryfikowana stocznia, lecz także przemiany dokonujące się w gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych ze wskazaniem na aktywność Pracowni PI prof. Witosława Czerwonki oraz prof. Wojtka Zamiary. Klamrę stanowi zeszłoroczna prezentacja Gdańska w ramach Koalicji Miast ESK Wrocław 2016 kuratorowana przez kolektyw kuratorski All Inclusive, organizowana przez Instytut Kultury Miejskiej, który jest partnerem wydawnictwa. W wydarzeniu wzięło wówczas udział 94 artystów z Trójmiasta i Wrocławia. Scena jest kłączem, którego anarchiczny rozrost rozsadza społeczne granice. Jest systemem podziemnych (czytaj: undergroundowych) bulw i korzeni. Jest siatką połączeń, bez żadnego wyraźnego centrum, z wieloma równoległymi ośrodkami czy też punktami grawitacyjnymi. Mogą to być pracownie, knajpy, galerie czy charyzmatyczne jednostki, które krystalizują wokół siebie mniejsze środowiska, sfory czy ekipy, składające się na scenę. Są one ze sobą połączone, zwracają się ku sobie, działają wobec siebie, reagują na to, co robią inni. Nie są jednak zinstytucjonalizowane. Nie tworzą wyraźnych struktur czy hierarchii. Na scenie nie wiadomo kto jest na górze, a kto nie. Z tekstu Kuby Szredera Kilka uwag o scenie artystycznej na marginesie Znajomych znad morza. Wydawcą książki jest Gdańska Galeria Miejska, która w 2015 zorganizowała dwie wystawy oraz plener Znajomym znad morza. Współwydawcami są Akademia Sztuki w Szczecinie oraz Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, gdzie aktualnie pracownikami są członkowie pierwotnego kolektywu. ! Uwagi: Oprawa lekko zarysowana. Brzegi stron nieco zakurzone.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Wydawnictwo Akademii Sztuki 59 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W 1983 Ernst Gombrich powiedział: „rzeczywistym lub dominującym przedmiotem sztuki XX wieku jest sama sztuka” i choć miał na myśli sztuki piękne, jego stwierdzenie współgra z teorią transtekstualności Gérarda Genette’a, który z kolei odnosił się do tekstów literackich. Wśród pięciu kategorii transtekstualności znajduje się metatekstualność, komentarz tekstu do innego tekstu/tekstów lub do siebie samego. Od tej pory szeroko pojęta meta-reprezentacja w różnych kodach semiotycznych stała się powszechną fascynacją. Metafiguracja stanowi część składową metatekstualności i może być pojmowana w szerokim, semiotycznym kontekście, choć jej rodowód tkwi w języku naturalnym – jego stylistyce i retoryce. W tym sensie obecna wystawa Sławomira Lipnickiego Metafiguracje. Omdlenie, podobnie jak poprzednia ekspozycja Omdlenie z 2018, doskonale wpisuje się w ten nurt. Figuratywność należy odczytywać na dwóch płaszczyznach: treści (tu głównie „figura” staje się synonimem „toposu” czy „motywu”) oraz formy. Słusznie więc Lambert Wiesing w swych fenomenologiczno-semiotycznych rozważaniach na temat obrazu postuluje rozróżnienie metafory na poziomie image object (treści obrazu) oraz image carrier (nośnika/medium obrazu). Sztukę Lipnickiego można więc odczytywać podwójnie, jako meta-reprezentację treści oraz meta-reprezentację formy. Każde jednak odczytanie dzieła sztuki musi być osadzone w odpowiednim kontekście historycznym, społecznym i kulturowym (Łotmanowskiej semiosferze). Teksty tworzące obecną publikację wyznaczają dość szerokie pole dla interpretacji artystycznego dorobku Sławomira Lipnickiego, bowiem Autorzy uprawiają różne dyscypliny i specjalności, zarówno w obrębie nauki, jak i sztuki. Artykuły ukazują w sposób przekonywujący w jak niezwykle szerokim kontekście artystycznym, historycznym, społecznym i kulturowym, gdzie estetyka przeplata się z kwestiami etycznymi, można rozpatrywać dzieło artystyczne Lipnickiego – jego metafiguratywne komentarze i remediacje tematyki ciała ludzkiego/ciała sportowca. Bardzo zresztą na czasie w przeddzień XXXII Letnich Igrzysk Olimpijskich 2021 w Tokio, nad którymi wydaje się ciążyć cień roku 1940, który dziś przyjął nową postać – już nie wojny, lecz pandemii, a co za tym idzie Igrzysk bez publiczności realnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne M.73 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej